Waar kunnen wij u mee helpen?

Start dropdown content

Herhaal medicatie

U kunt uw herhaalmedicatie online bestellen op MijnGezondheid.net

Bestel uw herhaalmedicatie snel en gemakkelijk online via het patiënten portaal MijnGezondheid.net.

 

 

 

Naar MijnGezondheid.net

Ik wil meer informatie

Ik wil me aanmelden

U kunt herhaalmedicatie ook bestellen via de receptenlijn

Bel (0523) 629333

U kunt de receptenlijn 24 uur per dag bellen. Herhaalmedicatie die op werkdagen voor 10:00 uur is aangevraagd, kunt u de volgende dag na 14.00 uur afhalen bij de apotheek.

 

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

Afspraak maken

Het is mogelijk om, naast het maken van een telefonische afspraak, ook online via Mijngezondheid.net (MgN) een afspraak te maken.  
Wanneer het druk is aan de telefoon kunt u een terugbelverzoek achter laten. De assistente belt u dan op het door u gekozen tijdsvak terug.

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

Nieuwsfeiten en aanmelden MgN

U kunt uw vraag stellen op MijnGezondheid.net

E-consult
Met een e-consult kunt u minder dringende vragen voorleggen aan uw huisarts, praktijkondersteuner of assistente. Stel uw vraag direct via het patiënten portaal MijnGezondheid.net.

 

 

 

Naar MijnGezondheid.net

Klik hieronder op de link van uw eigen huisarts: 

Aanmelden voor Dokter Bolt.

 

Bespreekt u uw medische klachten liever direct met een van onze medewerkers?

(0523) 629333

Elke werkdag open van 08:00 tot 17:00 uur.

 

 

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
sluiten

In- of uitschrijven

Inschrijven in onze praktijk

Wanneer u zich in onze praktijk wilt laten inschrijven kunt u dat doen d.m.v. het mailen en/of posten van uw inschrijvingsformulier met daarbij een kopie van ID kaart of paspoort.  U kunt hier klikken op het inschrijfformulier.

Inschrijven

  • Wanneer u reeds een huisarts heeft in Dedemsvaart, verzoeken wij u eerst telefonisch contact op te nemen of langs de balie te komen.
  • Laat u zich uitschrijven bij uw vorige huisarts en vraag of deze uw gegevens naar ons op wil sturen.
  • Vergeet u niet uw zorgverzekeraar te informeren.
  • Graag zien wij uw ID bewijs of rijbewijs ter identificatie.
  • Voor patiënten die woonachtig zijn in de randgebieden van Balkbrug en / of Dedemsvaart is inschrijven in onze praktijk mogelijk wanneer de afstand van de huisartsenpraktijk tot het woonadres van de patiënt binnen 15 minuten met de auto te rijden is en er geen huisarts in de woonplaats van patiënt of dichterbij het woonadres van patiënt gevestigd is.

Verhuizen

Indien u buiten uw huidige woonplaats gaat verhuizen dan is het verstandig om een huisarts te zoeken in uw nieuwe woonplaats.

Vul hierbij het onderstaande machtigingsformulier in, wij zorgen dan dat uw medische gegevens bij uw nieuwe huisarts terecht komen.

 U kunt hier klikken op het machtigingsformulier.

Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content
Einde dropdown content, druk om terug te keren naar de buttonrij
Start dropdown content

Tip of klacht melden

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts.

Wanneer u ontevreden bent, stellen wij het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, kunnen wij proberen dit voor u op te lossen. Aan het einde van deze pagina vindt u een klachtenformulier , u kunt dit formulier  invullen en versturen, wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

U kunt deze klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer  (088) 0229100.

Als u er met uw huisarts én met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie http://www.skge.nl.


  • Uw gegevens

    Degene die de tip of klacht indient
  • Gegevens van de patiënt

    Dit kan ook de vertegenwoordiger of nabestaande van de patiënt zijn.
  • Bijvoorbeeld ouder, echtgenote
  • Aard van de tip of klacht

  • :
  • Meerdere keuzes mogelijk


    Bij het versturen van dit formulier geef ik toestemming dat deze gegevens mogen worden gebruikt ten behoeve van de verwerking van de tip of klacht
    Uw gegevens zullen niet worden gebruikt voor andere doeleinden en niet worden verstrekt aan derden. Uw gegevens kunnen te allen tijde weer worden verwijderd.
    Voor volledige informatie over het verwerken van uw gegevens zie onze privacystatement


Welkom bij huisartsenpraktijk Schuttevaer

Over onze praktijk

In onze praktijk werken we samen als een hecht team met als missie goede zorg te leveren aan onze patiënten. Omdat wij het belangrijk vinden dat er voldoende huisartsen en andere medewerkers worden opgeleid, werken ook artsen - en huisartsen in opleiding en stagiaires van de opleidingen tot doktersassistente en praktijkondersteuner in onze praktijk. 

Op deze website vindt u informatie over de praktijk, wie wij zijn en wat we doen. 

Klik op de link voor meer informatie!

Aan de balie kunnen wij geen afspraak maken i.v.m. de privacy. 

 

 

Scrol naar onder voor nieuws, medewerkers, openingstijden en dienstverlening.

 

Openingstijden

Onze dienstverlening

  • De (dokters)assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze stelt (soms veel) vragen. Dit noemen wij ‘triage’. Dit doet zij in opdracht van de huisarts. Dit doet zij niet uit nieuwsgierigheid. Met de vragen die zij stelt, kan zij inschatten:

    • of u op het spreekuur moet komen bij de huisarts of praktijkondersteuner
    • of zij u (voorlopige) adviezen kan geven
    • als u op het spreekuur moet komen: hoeveel spoed dat heeft, en ook hoe lang de afspraak moet duren (enkele of dubbele afspraak)

    De assistente maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Daarnaast weet zij vaak antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek en voor herhalingsrecepten.

    U kunt bij de assistente terecht voor:

    • herhaalrecepten (dit kan ook via MijnGezondheid.net)
    • het meten van de bloeddruk
    • een hartfilmpje (ECG)
    • verbinden van wonden
    • oren uitspuiten
    • hechtingen verwijderen
    • zwangerschapstest
    • urine onderzoek
    • bloedsuiker (glucose) bepaling
    • bevriezen van wratten met stikstof
    • uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker (vrouwen)
    • algemene gezondheidsadviezen
    • verstrekken van informatiefolders
    • longfunctieonderzoek
    • begeleiding bij “stoppen met roken”
    • vaccinaties
    • Controles bloeddruk en diabetes

     

  • De Praktijkondersteuners richten zich vooral op mensen met chronische gezondheidsproblemen, zoals diabetes, astma of hoge bloeddruk. Zij doen de jaarcontroles en geven begeleiding en advies.

    Diensten praktijkondersteuners:
    U kunt bij de praktijkondersteuner een afspraak maken voor o.a.:

    • Jaarcontrole diabetes en hoge bloeddruk
    • Begeleiding bij “stoppen met roken”
    • Controle astma / COPD
  • Bij Praktijkondersteuner Jenneke Meier kunt u terecht voor klachten m.b.t. incontinentie en vragen over anticonceptie. Het is ook mogelijk om bij haar een afspraak te maken voor overgangsklachten, SOA’s en menstruatieklachten.

    Incontinentie
    Een groot aantal mensen kan de urine niet goed ophouden bij inspanning, zoals hoesten, niezen, lachen, springen of tillen. Anderen moeten plotseling plassen en kunnen dat niet ophouden. Mannen kunnen last hebben van “voor- of nadruppelen”. De een heeft het zo nu en dan, de ander heeft er voortdurend last van. Bij vrouwen komt het vaker voor dan bij mannen. Mannen hebben er vooral op latere leeftijd last van, bij vrouwen kan het ook op jonge leeftijd voorkomen.

    Wij kunnen ons voorstellen dat dit niet iets is, waar u makkelijk over praat. En zeker niet in de praktijk aan de balie.

    Vanzelfsprekend kunt u voor deze klachten een afspraak maken bij de huisarts, maar het is ook mogelijk om eerst een afspraak te maken bij onze praktijkondersteuner Jenneke Meier. We gaan in op het probleem, kijken of er wat moet gebeuren en bekijken samen met u de verschillende mogelijkheden. Ook als u incontinentiemateriaal gebruikt wat u niet goed bevalt of u heeft andere vragen, kunt u altijd een afspraak maken. Tijdens een persoonlijk gesprek op het incontinentiespreekuur kan Jenneke u meer vertellen over onder andere:

    • Mogelijkheden tot vermindering óf herstellen van de incontinentie.
    • Adviezen over en begeleiding bij behandeling, leefstijl, incontinentiemateriaal.
    • Welke materialen en producten zijn er en wat is voor u het meest geschikt.

    Natuurlijk overlegt zij met uw eigen huisarts en verwijst u eventueel terug voor een lichamelijk onderzoek.

    Kortom, schroom niet om voor dit lastige probleem een afspraak te maken!

    Anticonceptie
    U kunt ook een afspraak bij Jenneke maken als u een vraag heeft over anticonceptie.

    • Welke vorm van anticonceptie is geschikt voor mij.
    • De anticonceptie die ik gebruik bevalt me niet.
    • Uitleg anticonceptie aan eerste gebruikers
    • enz…

    Ook hierover overlegt zij natuurlijk met uw eigen huisarts.

    Brochure Urogynaecologisch spreekuur

    Klik hier voor een brochure met algemene informatie over het gezamenlijk spreekuur Urologie/ Gynaecologie binnen de Huisartsengroep Avereest.

  • Er wordt tegenwoordig veel gereisd. Wanneer je reist naar een land waar de hygiënische omstandigheden anders zijn dan hier in Nederland, bestaat het risico dat je een infectieziekte oploopt. Bovendien zijn er elders soms ziektes die wij hier niet (meer) hebben. Het kan raadzaam zijn je voor dergelijke ziektes te laten vaccineren.

    Voor alle cliënten van de huisartsengroep Avereest (Dedemsvaart en Balkbrug) wordt de reizigersadvisering verzorgd door de Latyruspraktijk. Henriëtte (assistente) en Mw. Boerma (huisarts) verzorgen samen dit spreekuur.

    Afhankelijk van de reis die u gaat maken, de landen die u bezoekt en uw algehele gezondheidstoestand wordt een advies op maat gegeven. Soms wordt er telefonisch overleg gepleegd; het kan ook zijn dat u op het spreekuur wordt uitgenodigd. Het advies bestaat uit voorlichting over bv eten en drinken, specifieke gezondheidsrisico’s per land en vaccinaties of andere medicijnen indien nodig. Vanzelfsprekend is er ruimte voor het stellen van vragen.

    U krijgt een afspraak voor het toedienen van de vaccinaties (of dat gebeurt aansluitend aan het consult). Verder krijgt u schriftelijke informatie mee en een zogenaamd “geel boekje”. Dit laatste is het boekje waarin al uw vaccinaties worden opgeschreven ; dit houdt u zelf bij u.

    De kosten bedragen ongeveer 66 euro per persoon. Dit is zowel het advies (telefonisch of consult) als het toedienen van alle benodigde vaccinaties. Hiernaast komen er nog de kosten voor de vaccins zelf. Deze laatste kosten dient u bij de apotheek te voldoen.

    De meeste verzekeraars vergoeden de kosten grotendeels of helemaal. Het is verstandig als u dit zelf van te voren even nagaat in uw polisvoorwaarden.

    U kunt het formulier voor reizigersadvies invullen en naar de Latyrus praktijk door te sturen. Wij verzoeken u vriendelijk dit formulier zo ruim mogelijk (minimaal 4 weken) voor de geplande reis naar hen toe te sturen. Wij nemen dan contact met u op.

  • Binnen de huisartsengroep Avereest werken drie praktijkondersteuners huisartsen geestelijke gezondheidszorg (POH-GGZ). Zowel in de praktijken van Dedemsvaart, als Balkbrug kunt u een afspraak met één van hen laten plannen via uw huisarts.

    De POH-GGZ worden net als de huisarts vanuit uw zorgverzekering betaald en zijn gebonden aan de regels van de privacy. Na elk gesprek wordt een rapportage voor de huisarts geschreven, hetgeen in uw dossier bij de huisarts komt.

    Voordat u bij de POH-GGZ komt, bent u al bij de huisarts geweest. Deze sluit eerst een lichamelijke oorzaak uit. Blijven uw klachten bestaan dan kan er ook een psychische oorzaak zijn. In overleg met uw huisarts kunt u dan een afspraak bij ons laten inplannen. Dit kan bijvoorbeeld bij de volgende klachten:

    • Spanningsklachten en problemen met betrekking tot het werk.
    • Slaapproblemen
    • Depressie, angst en paniekklachten
    • Psychotische klachten
    • Verslavingsproblemen
    • Relatieproblemen en problemen met opvoeding kinderen
    • Leerproblemen
    • Rouw en traumatische gebeurtenissen
    • Problemen bij het ouder worden.
    • Medicatie begeleiding

    In het eerste gesprek zullen wij uw klachten inventariseren, vaststellen wat er mogelijk aan de hand is en overleggen wat u er het beste aan kunt doen. Wij kunnen begeleiding, coaching en ondersteuning bieden met klachten vermindering als doel, zodat u moeilijke omstandigheden in uw leven makkelijker kunt aangaan. In overleg met u kunnen we u zo nodig doorverwijzen naar een specialistische behandeling zoals een psycholoog, psychosociaal therapeut of algemeen maatschappelijk werk.

    • Mevrouw van den Berg, POH-GGZ      
    • Mevrouw Nieuwenbroek, POH GGZ
    • Mevrouw Weelink, POH GGZ

     

    Telefonisch bereikbaar:
    Balkbrug T: 0523-656384
    Schuttevaer T. 0523-629333
    Latyrus T. 0523-612363

  • Chantal, Elisa en Ellen hebben de functie Spreekuur Ondersteuner Huisarts (SOH)

    Wat houdt dit in?

    Een doktersassistente die voor deze functie is opgeleid, kan de huisarts ondersteunen in het dagelijkse spreekuur. De SOH kan patiënten die met spoed zorg nodig hebben de aandacht geven die op dat moment nodig is. Het gaat hierbij om situaties die niet levensbedreigend zijn, maar waarbij wel spoed geboden is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan allergische reacties of brandwonden, keelklachten, klein letsel en andere veelvoorkomende klachten. De SOH kan patiënten met deze klachten zien, zij kan deze klachten afhandelen en als het nodig is kan zij de patiënt doorverwijzen. Dit geeft de huisarts meer rust in de dagelijkse spreekuren, omdat de huisarts in deze situaties de patiënt met een gerust hart kan toevertrouwen aan de zorg van deze speciaal opgeleide doktersassistente. Hierdoor heeft de huisarts meer tijd voor de complexere zorgsituaties. Natuurlijk zal de SOH altijd de hulp en het advies van de huisarts inroepen als dat nodig is.

     

  • De huisarts verwijdert o.a.

    • moedervlekken
    • vetbulten
    • cystes

    en doet operaties aan teen- en vingernagels.

  • Het Vechtgenotenhuis is een ontmoetingsplek voor kankerpatiënten, ex-kankerpatiënten en hun naasten. Lotgenotencontact staat centraal: samen praten, iets drinken
    of wandelen. Er worden diverse (creatieve) workshops, thema-avonden of ontspannende activiteiten georganiseerd.
    Meer informatie of activiteiten vindt u op de website van Stichting Vechtgenoten

  • Een physician assistant (ook wel PA) is iemand die medische en medisch-ondersteunende handelingen van een arts overneemt, zoals het uitvoeren van lichamelijke onderzoeken en het afnemen van de anamnese bij patiënten. De physician assistant werkt altijd onder supervisie van de arts, die eindverantwoordelijk is voor de behandeling.

  • Contact met de huisarts na een ziekenhuis opname

    Het kan voorkomen dat u in contact komt met een andere zorgverlener dan uw huisarts. Bijvoorbeeld een specialist in het ziekenhuis, de ambulance dienst of een huisartsenpost in een andere regio. Dit kan een indrukwekkende ervaring voor u zijn, die u wellicht wilt bespreken met uw huisarts. Meestal krijgt de huisarts bericht van een contact die een patiënt heeft met een zorgverlener, bijvoorbeeld als het gaat om een ziekenhuisopname. Dergelijke berichten worden in onze praktijk door verschillende medewerkers verwerkt. Hierdoor kan het gebeuren dat uw eigen huisarts het bericht niet ziet en geen contact met u opneemt. Wanneer u naar aanleiding van een behandeling of gebeurtenis contact wenst met een huisarts dan adviseren wij u om ons dit te laten weten! Neemt u gerust telefonisch contact op met de huisartsenpraktijk. De assistente staat u graag te woord, zodat met u overlegd kan worden of een afspraak met de huisarts, een telefonisch gesprek of een visite gewenst is.

Medewerkers

I. Bolt
Praktijkhoudend huisarts

Aandachtsgebied;

  • Sportgeneeskunde
  • Bewegingsapparaat
  • Echografie
J.I.L. Wegerif
Praktijkhoudend huisarts

Aandachtsgebied;

  • Echografie
J.G. Minderhoud
Praktijkhoudend huisarts

Aandachtsgebied;

  • Specialist ouderengeneeskunde
E. Berkenbos
Vaste waarnemend huisarts
Foto waarnemend huisarts mevr. Tuinstra
N.Tuinstra
Vaste waarnemend huisarts
Sjoeke
Teamleider

Voor contact;

teamleidster@hapsv.nl 

Marianne
Physician assistant

Aandachtsgebied;

  • Ouderenzorg
Jenneke
Praktijkondersteuner Urogyneacologie

Aandachtsgebied:

  • Urogynaecologie
Marjan
Praktijkondersteuner

Aandachtsgebieden:

  • Astma/ COPD
  • Diabetes Mellitus
  • Hypertensie/Cardiovasculair Risicomanagement
  • Stoppen met roken begeleiding.
Paulien
Praktijkverpleegkundige

Aandachtsgebieden:

  • Diabetes Mellitus
  • Hypertensie/Cardiovasculair Risicomanagement
  • Ouderenzorg
  • Palliatieve/oncologische zorg
  • Ouderenzorg

 

 

Marleen
Praktijkverpleegkundige

Aandachtsgebieden:

  • Diabetes Mellitus
  • Hypertensie/Cardiovasculair Risicomanagement
  • Stoppen met roken begeleiding.
Marijke
POH-GGZ

Aandachtsgebied:

  • Geestelijke gezondheidszorg
Chantal
POH-GGZ

Aandachtsgebied:

  • Geestelijke gezondheidszorg
Gea
Doktersassistente/CVRM

Aandachtsgebieden:

  • Diabetes Mellitus controle
  • Spreekuur ondersteuning huisarts op het gebied van CVRM
  • Begeleiding bij “stoppen met roken”
Elisa
Doktersassistente & SOH

Aandachtsgebied: 

  • Triagist
  • Spreekuur ondersteuner huisarts
  • Anticonceptie advies
  • Administratie
  • Stagebegeleider 
  •  
Ellen
Doktersassistente & SOH

Aandachtsgebied:

  • Triagist
  • Spreekuur ondersteuner huisarts
  • Media
  • Griepcampagne
  • Protocollen beheer
  • Stagebegeleider 
Chantal
Doktersassistente & SOH

Aandachtsgebied:

  • Triagist
  • Spreekuur ondersteuner huisarts
  • Administratie
  • Stagebegeleiding 
Anja
Doktersassistente

Aandachtsgebied:

  • Triagist
  • Administratie ouderenzorg
Lisa
Doktersassistente

Aandachtsgebied:

  • Triagist
Laura
Doktersassistente

Aandachtsgebied:

  • Triagist
  • Administratie
Debra
Doktersassistente

Aandachtsgebied:

  • Triagist
Ria
Administratief medewerkster

Voor contact:

administratie@hapsv.nl

Geke
Facilitair medewerkster
Jantina
Facilitair medewerkster

Thuisarts.nl

Zoekt u specifieke informatie over gezondheid en ziekten?

Voor medische informatie verwijzen wij u graag door naar de website Thuisarts.nl.
Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekten.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent

Apotheek.nl

Zoekt u specifieke informatie over medicijnen?

Voor informatie over medicijnen verwijzen wij u graag door naar de website Apotheek.nl.
Apotheek.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over medicijnen.

Geef in onderstaand zoekveld aan waar u naar op zoek bent

Moet ik naar de dokter

Voordat u belt, bepaal binnen 1 minuut of u naar de dokter moet.

Wij geven u direct advies.

 

Inloggen in uw medisch dossier?

Met MijnGezondheid.net kunt u 24 uur per dag, 7 dagen in de week online zorgzaken regelen bij uw huisarts of apotheek.
Zo kunt u bijvoorbeeld online een afspraak maken, herhaalmedicatie bestellen of een bericht sturen. Hoe gemakkelijk is dat?

Meer informatie over MijnGezondheid.net